een nieuwe business

“Misschien moeten we een blog of een podcast beginnen, jij en ik. Over onze vintage trouvailles. Vanuit die villa met zicht op het meer van Como waar we scavenger hunts organiseren voor liefhebbers van Italiaans vintage spul.”

Het - vanzelfsprekend - waterdichte verdienmodel viel me zomaar in tijdens de mise-en-place van de Aziatische noodle salade die ik die avond voor het eerst ging uitproberen. Ik stuurde bovenstaande WhatsApp door aan een vriend.

De villa in kwestie landde enkele weken eerder in mijn instagram inbox in de vorm van een immo-advertentie die diezelfde vriend - laten we hem Mr. Dior noemen - dacht dat me wel zo interesseren. Volledig terechte gedachte. Iedereen die me een beetje kent, weet dat ik nogal gecharmeerd ben van all things italian. Gooi daar vintage designer fashion bij en je raakt me in het diepst van mijn ziel.

Mr. Dior en ik delen, naast een hoop andere dingen, een bijzondere interesse in vintage mode, schoenen en accessoires. Only the good stuff, dat spreekt. Veilingloten worden besproken, biedingen gewikt en gewogen. Aanwinsten gedeeld. Ik lééf voor dat soort dingen.

Dus ... ik ga niet liegen. Het idee om me te nestelen in die villa - met misschien wel George Clooney als buur, imagine! - en mijn dagen te vullen met rooftochten, op zoek naar vintage Gucci en Max Mara, klinkt bijzonder aantrekkelijk. En met die eerste hints van herfst in de lucht, lijkt het me de perfecte remedie tegen de Belgische winterblues.

De Max Mara 101801 aka ‘Madame’ die ik twee jaar geleden voor minder dan de helft van de prijs wist te scoren.


Helaas, Plan B zal nog even moeten wachten. Voorlopig bevindt mijn HQ zich nog steeds zo’n 1000 km ten noorden van Como en ligt mijn expertise eerder bij service based businesses en niet zozeer product based businesses (al maak ik graag een uitzondering voor coole fashion brands). Logo's, headlines, naamcreatie, webcopy, ... als het met je merk heeft te maken, dan kun je bij mij terecht.

En weet je, misschien heb je op dit moment geen nood aan een full blown rebranding, maar kan je wel hulp gebruiken bij het implementeren van je merk. Of wil je een opfrisbeurt van een presentatie. Zoek je iemand voor het nalezen en verbeteren van je business content? Kan ook.
Ik help met de communicatie van jouw bedrijf, zowel met tekst als beeld.


Maar wat ik me dus afvroeg, mijmerend over een leven aan de rand van een Italiaans meer: Waarom bereiken sommige merken een cultstatus?
Waarom zijn ze, zelfs decennia na hun lancering, nog steeds zo gegeerd?
Is het hun duurzame karakter? De langetermijnvisie? De eigenzinnigheid van de designer? Of all of the above?

Wat zeker is: vintage is cool.
Een onsamenhangend merk of een one-off? Not so much.

Vanuit die gedachte wilde ik je vandaag even laten weten: schort er iets aan jouw merk, dan kan ik je daarmee helpen. World domination, b*tches!

Vorige
Vorige

waarom ik koos voor een jonger exemplaar

Volgende
Volgende

Waar je baas ongemakkelijk van wordt