storytelling.
Hier enkele reacties die ik kreeg op mijn nieuwsbrieven. Wat kan ik zeggen? Ik schrijf graag, vooral nieuwsbrieven. Niet de saaie soort, daar zit niemand op te wachten. Beschouw het als verhalen die ik graag met je deel.
What the fuzz is all about?
Ontdek het zelf en zet je naam op mijn mailinglijst.
De verhalen die je hier vindt, werden oorspronkelijk verzonden als nieuwsbrief en zijn soms lichtjes aangepast.
dienstencheques?
niet zeggen tegen de politie, maar er woont een illegale in mijn huis.
Ze zit daar zomaar wat de hele dag, betaalt geen huur, maar gelukkig zorgt ze zelf voor haar eten. Ze valt op zich niemand lastig, dus ik gedoog haar. Maar ze moet niet denken dat ik enige gezinsuitbreiding zal tolereren. Zo progressief en linksdenkend ben ik dan ook weer niet. Maar voor nu is het goed.
waarom ik koos voor een jonger exemplaar
De kleuren die je draagt, maar ook het kleurenpalet van je branding of persoonlijk merk, zijn niet vrijblijvend.
Dus hierbij een friendly reminder dat het niet is omdat nude en blush-tinten je Instagram en Pinterest domineren, dat het ook per sé de juiste kleur is voor jou en je branding.
Misschien ben jij wel meer paars. Of oranje. We kunnen nu eenmaal niet allemaal beige of blush zijn.
een nieuwe business
Wat ik me afvroeg, mijmerend over een leven aan de rand van een Italiaans meer: Waarom bereiken sommige merken een cultstatus?
Waarom zijn ze, zelfs decennia na hun lancering, nog steeds zo gegeerd?
Is het hun duurzame karakter? De langetermijnvisie? De eigenzinnigheid van de designer? Of all of the above?
Waar je baas ongemakkelijk van wordt
In de dagen dat ik mijn eerste stappen in de reclamewereld zette, was je óf art director óf designer óf copywriter. De term creatief generalist moest nog uitgevonden worden en het liefst paste je gewoon in een hokje. Kiezen en klaar.
Maar sinds toen is er wel een en ander veranderd. Ondertussen zijn visitekaartjes geen ding meer en heb ik ontdekt dat er nog mensen zijn zoals ik. En dat het bovendien helemaal oké als je geen expert in een enkel vakgebied bent, maar ook graag eens van koers verandert.
desperate times
Soms moet je de oplossing niet al te ver gaan zoeken. Neem nu Lego. Ze blijven doen waar ze goed in zijn, alleen hebben ze een ander segment aangesneden. Soms komt het er op aan van iets dat goed werkt, gewoon in een ander jasje te steken.
Ik kan je sterk aanbevelen om zelf je product en je branding eens tegen het licht te houden. Doet die nog steeds haar werk of is die ondertussen ook toe aan een make-over?