kleur bekennen
Bijna dacht ik dat het me gelukt was. Dat ik er stilletjes aan zou ontsnappen.
Ik kwam er zó dicht bij, maar helaas … voorbije zondag hing ik er dan toch aan en bezweek ik onder lichte peer pressure van mijn vrienden om toch samen naar de finale van het EK te kijken. Yay.
Er is geen voetbal-, noch tennis- of andere sporttakfan aan mij verloren gegaan. Ik voel het niet.
Laten we ‘t daar op houden. Dus bibi was allang blij dat ik wist welke twee elftallen het tegen elkaar gingen opnemen in de finale. Niet dat daar nog twijfel over bestond, want de Spaanse gastvrouw had haar Brusselse appartement voor de gelegenheid uitgedost in haar kleuren.
Ik beken: I was only in it for the food.
En de Champagne (want er was ook een verjaardag mee gemoeid).
Maar even terug naar dat Spaanse elftal: mooi uitgedost in haar kenmerkende geel en rood. Het viel me op dat Spanje een van die landen is met heel herkenbare kleuren. Net zoals de Italiaanse Azzuri steevast in het blauw mooi lopen te wezen, kan je moeilijk naast de Spaanse kleuren kijken. Spanje is rood. ¡Olé!
Ik vraag me af of onze Rode Duivels soms niet wat zelfvertrouwen missen omdat ze zich meer wél dan niet moeten plooien naar de kleuren van de tegenstander. Want dat rood van ons wordt vaak zwart. Of Zwart en rood. Of geel. Of … (I rest my case).
Moraal van het verhaal: een eigen kleur, en bij uitbreiding branding, kan wonderen doen voor je zelfvertrouwen en je prestaties. In het voetbal, maar ook daarbuiten. Want laten we wel wezen, de wereld daarbuiten heeft vaak ook veel weg van een wedstrijd. Elke keer weer bewijzen dat je de beste bent. En hopen dat je niet wordt afgestraft door de scheidsrechter.
Voetbal mag me dan ijskoud laten, maar ik supporter des te liever voor ondernemers zoals jij. Ik ben je grootste fan en sta om 9 uur ‘s ochtends op een winterse zondag aan de zijlijn om jou toe te juichen. Allez ja, bij wijze van spreken, hé. Ik kan jou uiteindelijk veel efficiënter ondersteunen van achter mijn computer waar ik grootse dingen doe voor jou, voor je branding en je content. En dus indirect ook voor je zelfvertrouwen, je prestaties en al helemaal voor je herkenbaarheid.
Misschien ben je op dit moment nog niet toe aan een volledige team make-over, maar zien je shirtjes er moe uit en kunnen ze wel een opfrisbeurt gebruiken. Of mag het programmaboekje herschreven worden.
Hup, hup! Waar wacht je nog op?
Kan jouw business een superfan gebruiken? (insert vuvuzela)
Boek dan nu je gratis intakegesprek om te kijken wat ik voor het design en de content van jouw bedrijf kan doen.